Strategi — Grafisk profil — Inredning — Kommunikation

Bohuslän Big Band

När Plats! fick i uppdrag att utveckla varumärket Bohuslän Big Band identifierade vi ett behov att förtydliga storbandets image, för att matcha deras framåtsträvande position och konstnärliga ambitioner som ett band på absolut högsta professionella nivå.

Plats! hjälpte orkestern att hitta, tydliggöra och forma varumärkets identitet. Med hjälp av den nya strategin utvecklade vi både storbandets grafiska profil och kommunikationskoncept. Sedan omsatte vi uttrycket till ett inredningskoncept för lokalerna där Sveriges främsta storband äter lunch, har möten och musicerar mästerverk.

Uppdrag

Vem: Bohuslän Big Band
Var: Mölndal (och hela världen)
Vad: Strategi, Grafisk profil, Inredning, Copy, Kommunikation
Foto: Eveline Johnsson

Föregående
Föregående

Heyday

Nästa
Nästa

Touchtech